Tuesday, June 17, 2008

SALAM PENGENALAN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

IgG Plus memang menjadi produk kegemaran saya sekeluarga. Anak-anak saya suka makan susu bukannya minum susu. Sedikit menggusarkan saya ialah setiap seorang dari mereka akan mengambil lebih dari 1 sachet setiap hari. Anak kami ada empat (4) orang, wow, lari budget kalau macam ni. InsyaAllah, kalau saya sanggup usaha lebih dan lakukan sungguh-sungguh untuk perniagaan ini, pastinya budget harian seperti ini dapat di atasi segera.

Siapa yang tidak menginginkan kebahagian rumah tangga, kesihatan yang baik dan kewangan yang kukuh. Ini termasuklah diri saya juga. Saya juga berimpian agar di satu hari nanti saya dapat membahagiakan suami, anak-anak dan ibu mengikut kemampuan dan cara saya sendiri. Suami saya bertugas sebagai Penolong Pengurus (engineering background) di sebuah firma pengeluar kereta nasional memang tidak pandai berniaga, namun beliau tetap memberi sokongan kepada usaha saya ini. Beliau faham, tinggal di kota metropolitan Kuala Lumpur ini, dengan harga barangan keperluan yang sentiasa meningkat, keperluan pembelajaran anak-anak dan lain-lain hal menuntut saya memberi sumbangan kepada keluarga.

Dengan sokongan, panduan dan ilmu yang sedang dan bakal diberikan kepada saya oleh Kak Mala dan mungkin juga dari Pemimpin beliau, akan saya gunakan sebaik mungkin peluang untuk menjadi Usahawan Smart Naco.

InsyaAllah selagi saya mampu bekerja dan berusaha, saya akan tetap terus melangkah. Dari kecil saya diasuh oleh ibu saya supaya pandai berdikari dan jangan terlampau bergantung kepada insan lain. Nasihat ibu memang sentiasa saya ingati.

Jumpa lagi di coretan yang seterusnya nanti.

Salam perkenalan dari saya.

-Ifa-